نصيحة اليوم 1/5
افضل اماكن العمل الصغيرة، ولماذا تنجح؟
ما الذي يساعد على نجاح الشركات الصغيرة ويجعل منها اماكن عظيمة للعمل، خاصة من وجهة نظر الموارد البشرية.
تعمل مؤسسة ويننغ وورك بليسز غير الربحية من ولاية الينوي على مساعدة الشركات في خلق بيئات عمل أفضل، ومؤخرا تعاونت مع وول ستريت جورنال لاختيار افضل خمسة عشرة شركة من بين 850 شركة صغيرة ناجحة.
ما الذي يجعل هذه الشركات ناجحة؟
توفرت مجموعة من الخصائص المشتركة بين هذه الشركات، مثل:
· قيم واضحة وحس برسالة ورؤية تتخلل الثقافة
· قيم تحافظ على ما وراء بيئة العمل وتؤثر في المجتمع الاكبر
· امانة وشفافية في التواصل ما يؤدي الى خلق ثقة وتحسن الالتزام وتشجع الابتكار
· تركيز غير عادي على العملاء ببناء علاقات طويلة المدى
· احساس مجتمعي قوي
· نظرة طويلة المدى مع التركيز على الإستمرارية
· فهم أن المنافسة مرتبطة بالموهبة والالتزام مع العاملين
· الاعتقاد ان قادة المستقبل هم فعلا الان في الشركة
· العمل الدؤوب للوصول الى طرق جديدة لتحسين خبرة الموظفين
· هيكلة تتمحور حول عمل الفريق، وتقليل المركزية، والتركيز على تحقيق الاهداف
وبالنسبة لكيفية معاملة الموظفين
· فسح المجال لجميع الموظفين من جميع المستويات المشاركة في صنع القرار
· توفير بدلات جيدة مالية وغير مالية
· خلق الجو العائلي
· مشاركة الموظفين بعضا من ارباح الشركة
في المحصلة فقد اشتغل الموظفين اكثر من اصحاب العمل والتزموا بنجاح طويل الامد للشركة.
ومن داخل هذه الشركات
· سائق في الاسكا سافاري بدأ كمتدرب وتمت ترقيته الى دليل للتاريخ الطبيعي ثم مدير برنامج وبعد ذلك مدير عمليات، والان هو المدير العام.
· في جنتل جيانت موفينغ بدأ موظف عمله خلال العطلة الصيفية اثناء دراسته بهدف الحصول على بعض المال لدفع رسوم الدراسة، وهو الان مساعد مدير مكتب ويعمل على انشاء مكتبه الخاص.
· تقول ادارة باركلي ووتر " لدينا تاريخ من نجاح الاشخاص في عملهم من البيت، وقلة هم الذين ينفذون المهام حسب ما هو متفق عليها معهم، ولقد بدأ مدير المصادر البشرية كمساعد اداري وكان كل من مدير تكنولوجيا المعلومات والرئيس قد تم تعيينهما اصلا كيميائيين.
في التدريب والاتصال
· اكزاتك استخدمت مدربا لتقديم تدريب لمدة سنة حول الذكاء العاطفي لثلاثة وعشرين قائد فريق وموظفين واعدين، لانهم على المستويات العليا، يعتقدون ان الذكاء العاطفي اكثر اهمية من المهارات التقنية.
· فرتش ديزاين حول العالم تشجع موظفيها دائما على الحوار المفتوح فيما هو بحاجة الى تحسين، وذلك في اجتماعاتهم الميدانية كل 4-6 اسابيع، بالاضافة الى المسح السنوي الذي يقدم فيه الموظفون جميع انتقاداتهم وارائهم بحرية، لاعتقادهم انها طريقة لتشجيع روح التعاون حيث يقول احد الموظفين انها طريقة جهود تشجع الموظفين انفسهم للقدوم الى العمل
كيف هو الحال في شركتك؟ وهل يرغب الموظفون بالقدوم للعمل؟
********************************
افضل اماكن العمل الصغيرة، ولماذا تنجح؟
ما الذي يساعد على نجاح الشركات الصغيرة ويجعل منها اماكن عظيمة للعمل، خاصة من وجهة نظر الموارد البشرية.
تعمل مؤسسة ويننغ وورك بليسز غير الربحية من ولاية الينوي على مساعدة الشركات في خلق بيئات عمل أفضل، ومؤخرا تعاونت مع وول ستريت جورنال لاختيار افضل خمسة عشرة شركة من بين 850 شركة صغيرة ناجحة.
ما الذي يجعل هذه الشركات ناجحة؟
توفرت مجموعة من الخصائص المشتركة بين هذه الشركات، مثل:
· قيم واضحة وحس برسالة ورؤية تتخلل الثقافة
· قيم تحافظ على ما وراء بيئة العمل وتؤثر في المجتمع الاكبر
· امانة وشفافية في التواصل ما يؤدي الى خلق ثقة وتحسن الالتزام وتشجع الابتكار
· تركيز غير عادي على العملاء ببناء علاقات طويلة المدى
· احساس مجتمعي قوي
· نظرة طويلة المدى مع التركيز على الإستمرارية
· فهم أن المنافسة مرتبطة بالموهبة والالتزام مع العاملين
· الاعتقاد ان قادة المستقبل هم فعلا الان في الشركة
· العمل الدؤوب للوصول الى طرق جديدة لتحسين خبرة الموظفين
· هيكلة تتمحور حول عمل الفريق، وتقليل المركزية، والتركيز على تحقيق الاهداف
وبالنسبة لكيفية معاملة الموظفين
· فسح المجال لجميع الموظفين من جميع المستويات المشاركة في صنع القرار
· توفير بدلات جيدة مالية وغير مالية
· خلق الجو العائلي
· مشاركة الموظفين بعضا من ارباح الشركة
في المحصلة فقد اشتغل الموظفين اكثر من اصحاب العمل والتزموا بنجاح طويل الامد للشركة.
ومن داخل هذه الشركات
· سائق في الاسكا سافاري بدأ كمتدرب وتمت ترقيته الى دليل للتاريخ الطبيعي ثم مدير برنامج وبعد ذلك مدير عمليات، والان هو المدير العام.
· في جنتل جيانت موفينغ بدأ موظف عمله خلال العطلة الصيفية اثناء دراسته بهدف الحصول على بعض المال لدفع رسوم الدراسة، وهو الان مساعد مدير مكتب ويعمل على انشاء مكتبه الخاص.
· تقول ادارة باركلي ووتر " لدينا تاريخ من نجاح الاشخاص في عملهم من البيت، وقلة هم الذين ينفذون المهام حسب ما هو متفق عليها معهم، ولقد بدأ مدير المصادر البشرية كمساعد اداري وكان كل من مدير تكنولوجيا المعلومات والرئيس قد تم تعيينهما اصلا كيميائيين.
في التدريب والاتصال
· اكزاتك استخدمت مدربا لتقديم تدريب لمدة سنة حول الذكاء العاطفي لثلاثة وعشرين قائد فريق وموظفين واعدين، لانهم على المستويات العليا، يعتقدون ان الذكاء العاطفي اكثر اهمية من المهارات التقنية.
· فرتش ديزاين حول العالم تشجع موظفيها دائما على الحوار المفتوح فيما هو بحاجة الى تحسين، وذلك في اجتماعاتهم الميدانية كل 4-6 اسابيع، بالاضافة الى المسح السنوي الذي يقدم فيه الموظفون جميع انتقاداتهم وارائهم بحرية، لاعتقادهم انها طريقة لتشجيع روح التعاون حيث يقول احد الموظفين انها طريقة جهود تشجع الموظفين انفسهم للقدوم الى العمل
كيف هو الحال في شركتك؟ وهل يرغب الموظفون بالقدوم للعمل؟
********************************
Today's Tip
Topic: HR Management
Top Small Workplaces - and Why They Won
What makes a great smaller company, especially from the HR point of view? The Wall Street Journal's 15 Top Small Workplaces seem to know. Here are their secrets.
Winning Workplaces, an Evanston, Illinois-based nonprofit that helps companies create better work environments, recently teamed up with The Wall Street Journal to select 15 winning small companies from an initial pool of 850 nominees.
What Put These Companies in the Winners' Circle?
There was surprising commonality in the characteristics of the finalists. According to Winning Workplaces, the winners tend to share:
--Clear values and a sense of mission and vision that permeates the culture
--Values that extend beyond the workplace and impact the larger society
--Honest and transparent communication that creates trust, enhances commitment, and encourages innovation
--Extraordinary focus on the customer and on building long-term relationships
--Strong sense of community
--Long view with a focus on sustainability
--An understanding that their competitiveness is tied to the talents and commitment of their workforce
--Belief that most of their future leaders are already working for the company
--Constant hunt for new ways to improve employee experience
--Structure around teamwork, minimizing hierarchy, and maximizing goal achievement
As for how they treat their employees, the winners tend to:
--Let employees at all levels make key decisions
--Offer generous traditional and untraditional benefits
--Create a family-like atmosphere
--Share a sizable slice of their profits with employees
The result, WSJ says, is that employees act more like owners, committed to the long-term success of the company.
Up from the Ranks
Here are examples of how some of the 15 winners groomed leaders from within:
--An Alaskan Safari driver began as an intern, then was promoted to natural history guide, safari manager, program director, operations manager, and now general manager.
At Gentle Giant Moving, an employee started during a college summer break to keep in shape and earn some cash. He's now assistant manager of an office and is considering opening his own office
Barclay Water Management says, "We have a history of home-growing successful people, and very few people today are doing the job they were hired for." The HR manager started as an administrative assistant, and the IT manager and president were both originally hired as chemists.
Training and Communications
Other small winners had important programs for employee development:
Exactech hired an outside facilitator to host a yearlong course on emotional intelligence for 23 team leaders and promising employees-because at higher levels, they believe, EI is more important than technical skills.
FRCH Design Worldwide regularly encourages employees to openly discuss what needs improvement, with town meetings of the whole staff every 4 to 6 weeks and monthly meetings of smaller groups. In addition, they host an annual, anonymous survey that asks employees to raise any concerns they have.
It's by no means a democracy, they say, but they try to maintain a collaborative spirit. "There is a conscious effort to make sure that the people are excited to come to work," said one employee.
How about your workplace? Are people excited to come to work?
Topic: HR Management
Top Small Workplaces - and Why They Won
What makes a great smaller company, especially from the HR point of view? The Wall Street Journal's 15 Top Small Workplaces seem to know. Here are their secrets.
Winning Workplaces, an Evanston, Illinois-based nonprofit that helps companies create better work environments, recently teamed up with The Wall Street Journal to select 15 winning small companies from an initial pool of 850 nominees.
What Put These Companies in the Winners' Circle?
There was surprising commonality in the characteristics of the finalists. According to Winning Workplaces, the winners tend to share:
--Clear values and a sense of mission and vision that permeates the culture
--Values that extend beyond the workplace and impact the larger society
--Honest and transparent communication that creates trust, enhances commitment, and encourages innovation
--Extraordinary focus on the customer and on building long-term relationships
--Strong sense of community
--Long view with a focus on sustainability
--An understanding that their competitiveness is tied to the talents and commitment of their workforce
--Belief that most of their future leaders are already working for the company
--Constant hunt for new ways to improve employee experience
--Structure around teamwork, minimizing hierarchy, and maximizing goal achievement
As for how they treat their employees, the winners tend to:
--Let employees at all levels make key decisions
--Offer generous traditional and untraditional benefits
--Create a family-like atmosphere
--Share a sizable slice of their profits with employees
The result, WSJ says, is that employees act more like owners, committed to the long-term success of the company.
Up from the Ranks
Here are examples of how some of the 15 winners groomed leaders from within:
--An Alaskan Safari driver began as an intern, then was promoted to natural history guide, safari manager, program director, operations manager, and now general manager.
At Gentle Giant Moving, an employee started during a college summer break to keep in shape and earn some cash. He's now assistant manager of an office and is considering opening his own office
Barclay Water Management says, "We have a history of home-growing successful people, and very few people today are doing the job they were hired for." The HR manager started as an administrative assistant, and the IT manager and president were both originally hired as chemists.
Training and Communications
Other small winners had important programs for employee development:
Exactech hired an outside facilitator to host a yearlong course on emotional intelligence for 23 team leaders and promising employees-because at higher levels, they believe, EI is more important than technical skills.
FRCH Design Worldwide regularly encourages employees to openly discuss what needs improvement, with town meetings of the whole staff every 4 to 6 weeks and monthly meetings of smaller groups. In addition, they host an annual, anonymous survey that asks employees to raise any concerns they have.
It's by no means a democracy, they say, but they try to maintain a collaborative spirit. "There is a conscious effort to make sure that the people are excited to come to work," said one employee.
How about your workplace? Are people excited to come to work?
الخميس 03 مايو 2018, 10:07 pm من طرف بسمة ورد
» عرض اكوابيورويل
السبت 27 أغسطس 2016, 1:58 pm من طرف aquapurewell
» #اكوابيورويل
الأحد 06 ديسمبر 2015, 2:21 pm من طرف aquapurewell
» العرض المميز
الخميس 15 أكتوبر 2015, 11:54 am من طرف aquapurewell
» البرنامج المحاسبي العربي (المحاسب المسلم) الاصدار العاشر عربي وكامل 100%
الثلاثاء 07 يوليو 2015, 1:12 am من طرف moustafa
» فانوس رمضان 50 سم
الجمعة 12 يونيو 2015, 2:15 pm من طرف 3jabawi
» فانوس رمضان للأطفال 20سم
الجمعة 12 يونيو 2015, 2:07 pm من طرف 3jabawi
» فانوس رمضان 20 - 30 - 50 سم
الجمعة 12 يونيو 2015, 1:58 pm من طرف 3jabawi
» فانوس رمضان 30 سم
الجمعة 12 يونيو 2015, 1:50 pm من طرف 3jabawi
» كوبون خصم 50% على برنامج أى سيلز لفترة محدودة
الأربعاء 08 أبريل 2015, 1:13 pm من طرف سارة بيشو
» ستاند مكتب أكريليك 6مم حفر وتقطيع ليزر
الأحد 05 أبريل 2015, 4:30 am من طرف 3jabawi
» واجه باب شركة ديكور - حفر وتقطيع ليزر
الأحد 05 أبريل 2015, 4:26 am من طرف 3jabawi
» مقلمة مكتب - حفر وتقطيع ليزر
الأحد 05 أبريل 2015, 4:24 am من طرف 3jabawi
» وراقة مكتب - حفر وتقطيع ليزر
الأحد 05 أبريل 2015, 4:24 am من طرف 3jabawi
» علبة كروت مزدوجة - حفر وتقطيع ليزر
الأحد 05 أبريل 2015, 4:23 am من طرف 3jabawi